"nu ska jag bli effektiv och ambitiös"..

Så löd rubriken för veckan i min kalender. Och efter en ynka dag i skolan känner jag redan att jag inte kommer att kunna leva upp till den där rubriken.
Men jag tänker inte sudda ut det, nej.. Den ska få vara kvar, bara för att retas. Och förhoppningsvis lyckas jag ta mig i kragen någon gång.
Det har ju blivit sagt att enda vägen till framgång är hårt arbete..

Idag var som sagt första skoldagen på ett tag. Och jag kan säga att jag nog aldrig någonsin varit så seg på morgonen som just idag. Har inte fått en blund på hela natten och klockan 05.40 var jag så lagom glad över att väckarklockan ringde..NOT.
Min natt har tillmestadels bestått av oro och tankar om obetydliga saker som: När använde jag mina nycklar sist, och var tusan har jag gjort av dem? Var är mitt busskort? Vad ska jag ha på mig i morgon?
Finns det något man avskyr mer än sömnlösa nätter? Svar: Ja.
.. För inte gör det grå vädret och det tjocka molntäcket som inte släpper igenom ett uns av sol och glädje saken bättre. För att inte tala om vägarna som är så hala att man får trippa fram.

Nej, det här var verkligen inte min dag. Och trots att jag för ovanlighetens skull slutar redan klockan 13 på måndagar hade jag ingen livsglädje alls.
Efter skolan gick jag och solade en snabbis, och köpte värmeskydd till håret på H&M för 80 spänn.
80 spänn går inte riktigt ihop med min ekonomi just nu efter att jag tappade min plånbok med alla mina julklappspengar i, dvs runt 2000 kr.
Men 80 kronor kan vara värt att behålla det lilla hår man har på huvudet för. Det tycker i alla fall jag!

När jag tillsist kom hem bakade jag en kladdkaka. Tänkte att lite socker kanske skulle kunna förgylla min dag något. Men nej, efter ett par skedar av smeten var det inte så mycker mer med det. När kakan var klar åkte den in i kylen direkt.. Den kan pappa få till kaffet.
Däckade sen på mitt rum och sov i 2 timmar.
What a day!



Isabelle ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0